27 juni, USA dag 15, Washington D.C. dag 5

Sista dagen i USA. Varför måste tiden alltid gå så fort när man reser!? Idag vaknade jag upp till ett Facebook-flöde fullt av delningar om Pride-färgerna som lyste upp the White House inatt. Typiskt att vi inte visste det igår! Vi var 2 block därifrån efter utomhusbion och jag tänkte gå ner och fota lite vid the National Mall, men vi var så trötta och dessutom hade jag fotat the White House kvällen innan. Men om jag hade vetat att det var upplyst med Pride-färgerna så hade jag ju gått dit igen!

Idag var första dagen som det regnade redan på morgonen, och fortsatte att regna mer eller mindre hela dagen. Det spöregnade inte och det var inte kallt, men lite kyligare var det så idag var även första dagen som hade hade på mig något med ärmar på. Vi började med att äta frukost på Corner Bakery. 

Efter det promenerade vi ner till the National Mall och besökte Constitution Gardens. Det är en park med en sjö och massa grönt, och så ser man the Washington Monument därifrån. De 56 personer som skrev under the Declaration of Independence har också en memorial där med allas namn. 

Sen så gick vi till Vietnam Veterans Memorial, som också hör till parken. Det är en 75 meter lång vägg i blank, svart och reflekterande sten. 58 300 namn är inristade där för att hedra de som dog i kriget. Det var rätt mycket folk där, och många hade Vietnam Veteran-kläder på sig. En del av dem bodde på vårt hotell, de hade tydligen hyrt en våning där för någon slags återträff. 

Sen så gick vi till Lincoln Memorial igen och var där ett tag. Dels för att undvika regnet. Men det började bara regna ännu mer så det kändes väldigt jobbigt att gå och kika på ännu mer saker. Så vi gick tillbaka och tog en fika på Corner Bakery.

Sen så tröstshoppade (eftersom det var dåligt väder) jag en Michael Kors-jacka. Typ en tunn vårjacka, eller ja sommarkvällsjacka också för den delen antar jag. Så himla snygg och jag är så nöjd! 

Sen så tog vi en taxi till flygplatsen. Det var 4,5 mil och det kostade bara 660:-, inklusive 13 % dricks. Varför är inte taxi lika billigt här i Sverige!? 

Sen så käkade vi på flygplatsen och så var det plötsligt dags att kliva på planet. Så tråkigt. På grund av vädret så blev planet försenat. Det var inte ens så dåligt väder, men det var väl tydligen tillräckligt. Så då blev jag sur, för varje minut extra på ett plan är en väldigt dålig minut i mitt liv. Fast det är såklart bra att de är noga och ordentliga och inte flyger i dåligt väder eller tar några risker. Men ändå. Dessutom mådde jag dåligt så gick och spydde lite också. Kul. Jag började att kolla på "Kingsman: The Secret Service" (2014). Men det gick inge bra så gjorde inget resten av flyget förutom att dricka vatten och halvt gå in i mitt koma-liknande tillstånd. Typiskt och så tråkigt när de hade huuur många filmer som helst. Och jag älskar film, om det nu är någon som missat det!