26 juni, USA dag 14, Washington D.C. dag 4

Om igår var en djur- och naturhistoriedag så var denna dag en riktig shoppingdag. Okej kanske inte köpte så mycket men vi tillbringade större delen av dagen i affärer. Köpte iaf bra grejer. 

Vi började med att käka frukost på Founding Farmers igen. Det verkar vara ett väldigt populärt ställe för folk hade bokat bord och vi fick precis plats. Jag tog en frukosttallrik med typ samma saker som förra gången; äggröra, äppelträrökt bacon, leek hash browns och grillad ciabatta, plus nypressad apelsinjuice. Så himla gott! 

Efter det så gick vi till Nordstrom Rack som ligger precis mittemot hotellet. Jag gick och kollade runt och plötsligt såg jag den! Min drömkappa. Det är något jag velat köpa länge men hade inga större förhoppningar att hitta en här då det inte är säsong, men å andra sidan finns väl typ allt här, så... Men iallafall, det är en svart Michael Kors med gulddragkedjor och gulddetaljer. Så himla snygg! Så jag köpte såklart den, och en svart Michael Kors-blus. 

Sen så tog vi tunnelbanan till Fashion Centre at Pentagon City. Det är ett jättestort shoppingkomplex med ca 170 butiker och matställen på fyra våningar. Macy's ligger i ena hörnan och Nordstrom i andra, båda ligger på 3 våningar. Så det tog ett tag att gå igenom allt. Vi käkade även lunch där, jag tog kinamat. Sen så köpte jag en svart Michael Kors-byxdress med trekvartslånga ärmar. Det är inte så att jag medvetet har riktat in mig på Michael Kors men jag tycker bara om de kläderna. 

Både jag och Andreas har shoppat en hel del här i USA, vilket är ovanligt för oss. Men utbudet är ju helt annorlunda här, vi båda har tyckt att det varit kul att kolla i affärer. 

På kvällen promenerade vi ner till Farragut Square som bara ligger 2 blocks från hotellet. Under sommaren så visas flera utomhusfilmer helt gratis lite överallt i Washington D.C. Det fanns även i New York men det var ingen som passade då. Men nu passade både platsen, tiden och filmen! Det var "Hook", en av mina absoluta favoritfilmer när jag var liten. Vi hade den inspelad på VHS, med "HOOK" skrivet på en vit klisterlapp i versaler. Vi kom dit vid 19:15 för det stod att filmen skulle börja 19:30 på hemsidan, men det visade sig att den skulle börja 20:30 av någon anledning. Men det var rätt mycket folk där när vi kom dit, och tillslut var det fullt på gräsmattan. Det var väldigt mysigt, men lite obekvämt också såklart att bara sitta/ligga/halvligga på marken. Vi hade ju ingen filt så vi bäddade upp med våra tröjor och jackor. Bra att de kom till användning iallafall. En del av outfitsen jag tog med är toppar som behöver ha ett linne under, men har inte kunnat använda de för man vill inte ha en enda tråd mer än man behöver på sig. Som tur är hade Sofia varnat mig så släpade inte med några jeans alls. Men iallafall, det var en trevlig upplevelse med filmen. Inte varje dag man sitter mitt i USAs huvudstad och kollar på utomhusbio!

Imorgon är absolut sista dagen. Så himla tråkigt! Planet går 18:45 och så kommer vi hem 12:20 på söndag, Sverige ligger ju 6 timmar före också. Sen börjar jag jobba kl. 6 på måndag! Det känns som att det var superlängesen jag var på jobbet, hade ju en veckas ledigt innan vi åkte också. På ett sätt är det skönt att komma tillbaka "till verkligheten" men hade gärna stannat en vecka till! Sen har vi ju Mallorca att se fram emot. Älskar resor. Kan inte fatta att våra två veckor i USA är över.

Oj, det var inte många mobilfoton jag tog idag! Ja, ni får kika på de riktiga fotona på Facebook sen. Det ni ser av shoppingcentret är bara en del av alltihopa.