Mitt rum

I maj skrev jag ett inlägg om vardagsrummet. Min ambition var (och är) att skapa liknande inlägg för varje rum. Jag vet inte vad som hände med det. Inte så mycket, uppenbarligen. Men jag tar nya tag och presenterar här mitt rum. Det ser typ också ut som det alltid gjort. Skillnaden är att häromdagen så böt vi ut soffan mot en säng, så mitt rum är nu ett fullt fungerande gästrum. Nu slipper alltså folk (ja, om vi inte har fler än 1 gäst) sova i bäddfotöljen i vardagsrummet. Det var väl på tiden.
 
Min favoritsak är hyllan ovanför mitt skrivbord. Där har jag 3 foton från Sydafrika samt armbanden med djurens namn som jag gjorde där. Som ni ser så har jag rätt mycket bilder från Sydafrika i mitt rum, så jag blir alltid påminnd om min bästa resa. Inser att jag inte har ett enda foto från Namibia uppe. Hmm. 
 
Innan vi köpte lägenheten så kommer jag ihåg att jag drömde om att köpa en 4'a så att jag kunde få ett eget rum där jag kunde ha mina scrapbook-grejer organiserade i lådor samt en fin plats för alla mina omslagspapper. Jag är typ beroende av att köpa fina omslagspapper. Tyvärr blev det inte riktigt så, trots att jag alltså har ett eget rum. Mina scrapbook-grejer är visserligen organiserade i lådor, men de är intryckta i garderoben där vi förvarar sängkläder och handdukar. Måste göra något åt det, funderar på att kanske köpa några stora lådor att ha under sängen och sedan lägga de mindre lådorna i dem. Och mina presentpapper står i en Ica-kasse intryckt på typ den enda plats de får plats. Men det funkar väl.
 
Nån gång vill jag väl måla om eller tapetsera om, men tapeten funkar väl, den också. Jag har ju beslutsångest så skulle aldrig kunna bestämma mig för något. Det skulle antagligen bara bli helvita väggar, vilket jag tycker är himla snyggt men kanske tråkigt. 
 
 
#1 - - Mams:

Så fint det blev 😀👍

#2 - - ullie:

ja men gud visst är det mysigt att ha en massa minnen uppe :D
fint rum o mysigt härligt att ha ett eget rum så , kommer ihåg ni har så fint kök =)
må så gott kram

Svar: Ja jättemysigt :) Tack!
Och tack, kommer nog bilder på köket nån dag också ;) Kram
Sofie Lindberg

#3 - - N:

Fint!

Svar: Tack!
Sofie Lindberg