Sängen är här

I tisdagskväll kom sängen, men leveransen var lite försenad så vi hann inte packa upp den. Vi tog hemkörning men man fick bygga ihop den själv, det var i princip att skruva fast benen på sängen samt gaveln och sen lägga ihop allting, så inte så avancerat. Iallafall, vi gick på bio i tisdagskväll med Becka, Therése och Patrick. Vi såg "The Imitation Game", äntligen! Har väntat på den forever. Den var riktigt bra, och Benedict Cumberbatch och Keira Knightley förtjänar verkligen sina Oscars-nomineringar. 
 
Igår träffades jag och Linda i biblioteket på skolan för vår första av många pluggdejter. Det var en bra första träff, skönt att komma igång. Vi båda ska ju skriva vår C-uppsats men vi skriver om olika saker, eftersom att man inte får skriva tillsammans med någon på mitt program. Hursomhelst, det är jätteskönt att ha en pluggkompis! På måndag har vi föreläsning i skolan i Eskilstuna.
 
Sen på kvällen igår när Andreas kom hem från jobbet så började vi bygga ihop sängen men vi fattade inte hur man skulle skruva dit benen till gaveln så vi fick helt enkelt ringa till KungSängen, och han kunde inte fatta varför vi inte fattade, så vi bestämde att jag helt enkelt skulle åka dit idag så han fick visa mig. Man kände sig lagom dum. Efter det så åkte jag hem till Natalie och träffade henne, lilla Liam, Therése och Linda.
 
Idag åkte jag alltså till KungSängen efter jobbet och när han skulle visa mig så såg jag ju direkt varför vi inte fick ihop det - de hade helt enkelt glömt att göra hål i tyget för skruvhålen. Så det var ju skönt att det inte var vi som var helt ohändiga för en gångs skull. Efter det så gick jag in en snabbis på Kreativa Ting mittemot KungSängen. Jag kunde inte låta bli att köpa 11 nya pappersark till mina scrapbooks. Inte för att jag har scrapbookat på 100 år, men ändå. Nån gång ska jag ju göra det.
 
När jag kom hem så kom två killar från KungSängen och fixade hålen i gaveln och nu äntligen är sängen uppe och redo! Bilder kommer sen. Sovrummet är inte riktigt färdigt, jag har verkligen inte hittat några sängbord eller lampor fastän jag har varit runt typ överallt. Samma sak gäller prydnadskuddar, men jaja, allting tar ju sin lilla tid. Så bilderna på den ouppackade sängen nedan tog jag alltså i tisdags.
 
Så idag har jag fixat lite i sovrummet och så ska jag försöka städa mitt rum som har agerat sovrum/allmänt avdumpningsrum de senaste veckorna. Imorgon ska jag jobba och sen ska jag städa, för på lördag ska jag först jobba och sen blir det lite After Work med några tjejer från jobbet! Vi ska förfesta här och sen gå ut och käka på Tabazco. Sen drar vi väl vidare någonstans. Det ska bli jätteroligt, det är ju ganska svårt att styra upp saker med folk från jobbet eftersom att vi jobbar alla dagar i veckan. Så vi kallar det för After Work även fast det är på en lördag.