Carrie

Nu har jag äntligen vågat mig på att se "Carrie" (2013). Det är en nyproduktion av Stephen Kings bok från 1974, och det är den tredje filmen baserad på boken. Jag har inte sett någon av de andra filmerna och jag har inte läst boken heller. 
 
Den största anledningen till att jag ville se filmen är att Chloë Grace Moretz har huvudrollen, och att Julianne Moore spelar hennes mamma. I vanliga fall kollar jag inte på skräckfilmer eller rysare, jag gjorde det mycket förut, även på bio, men idag skulle jag aldrig våga gå på något läskigt på bio! Hursomhelst, jag trodde att filmen skulle vara riktigt läskig men det var den inte alls. Den var creepy och lite psykiskt obehaglig, speciellt Julianne Moores karaktär, men själva filmen var liksom inte alls läskig. Dock kommer jag fortfarande ha obehagliga bilder i huvudet ett tag framöver. Man skulle kunna säga att filmen var som en vanlig High School-film med lite extra läskiga och obehagliga inslag. Den var absolut sevärd, men det är tack vare att Chloë är så sjukt duktig! 
 
#1 - - sofia:

Jag visste inte att det hade kommit en ny variant av Carrie för än jag läste ditt inlägg idag. Så jag tog faktiskt och såg den alldeles nyss. Men jag måste säga att den är precis lika dålig som den gamla. Jag tror Stephen King har allvarliga problem med att sy ihop slutet på sina böcker. Dem börjar alltid bra och spännande, sen spårar slutet till jag vet inte vad. Carrie är nog en av dem värre också. Så näää, det var verkligen inget för mig. ;)

Svar: Haha nä tyckte inte heller den va speciellt bra! Men jag gillar ju Chloë så tyckte den va sevärd för att se hennes prestation :) Jag har ju somsagt inte sett nån av de andra heller.
Sofie Lindberg