Filmmusik

Nuförtiden lyssnar jag väldigt mycket på filmmusik på Spotify. Det är lugnande och en del fungerar bra som pluggmusik också. Annars brukar jag vilja ha knäpptyst när jag pluggar. Nedan kommer en lista i kronologisk ordning med den filmmusik jag tycker är allra bäst. Filmerna i sig ligger ju även högt på listan över mina favoritfilmer.
 
 
The Last of the Mohicans (1993)
Musik av: Randy Edelman & Trevor Jones
 
 
The Lion King (1994)
Musik av: Hans Zimmer


Legends of the Fall (1994)
Musik av: James Horner
 
 
Braveheart (1995)
Musik av: James Horner

 
Gladiator (2000)
Musik av: Hans Zimmer & Lisa Gerrard
 
 
Spirit: Stallion of the Cimarron (2002)
Musik av: Hans Zimmer

 
Brother Bear (2003)
Musik av: Phil Collins & Mark Mancina

 
Troy (2004)
Musik av: James Horner
 
 
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
Musik av: David Hirschfelder


War Horse (2011)
Musik av: John Williams
 
 
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Musik av: Howard Shore
#1 - - sofia:

Du måste ju kolla in filmmusiken till Brokeback Mountain. Det var Anna som någon gång tipsa om den och det är ända film musiken jag lyssnar på.

Svar: Jaha, ja då ska jag göra de! Kan tänka mig att sen är fin :) Har bara inte tänkt på de, va väldigt längesen jag såg den filmen också
Sofie Lindberg