Tom Hiddleston

Tom Hiddleston föddes den 9 februari 1981 i London. Tom är också en av mina favoritskådisar, min favoritkaraktär är Henry V, tätt följt av Loki såklart. Men jag tycker även att han var grym som Coriolanus eftersom att det var en live-pjäs, alltså inga omtagningar och ingen tid att läsa igenom manus, plus att alla repliker var långa och på gammeldags engelska, och han passade bara så himla bra i den rollen.
 
Nu väntar jag på "Crimson Peak" som ska komma i Oktober nästa år. Sen ser jag verkligen fram emot "I Saw the Light" där Tom ska gestalta Hank Williams, och han ska sjunga allting själv. Nedan kommer ett urval av mina favoritfilmer med honom.
 
Oakley
Unrelated (2007)
 
Magnus Martinsson
Wallander-serien, Brittisk version (2008-2010)
 
Captain Nicholls
War Horse (2011)
 
Loki
Thor (2011), The Avengers (2012) & Thor: The Dark World (2013)
 
Prince Hal/King Henry V
The Hollow Crown-serien (2012)
 
Adam
Only Lovers Left Alive (2013)
 
Coriolanus
Coriolanus (2014)