Vecka 5

Dethär har varit en bra vecka. I måndags hämtade jag upp Becka och så åkte vi och käkade en lång frukostbuffé på IKEA. Sen gick vi en sväng på IKEA och jag kom ut med en ny golvlampa, en tv-bänk, en blombänk samt lite blommor. Sen åkte vi runt lite och shoppade lite mer, och otroligt nog fick allting (Becka köpte bl.a ett tv-bänksskåp, en stor golvväxt samt en steghylla) plats i min bil! Sen åkte vi hem en snabbis till Becka, för att sedan åka hem till mig och skruva ihop tv-bänken, vilket tog mycket längre tid än väntat. På kvällen hetsade jag ihop min Essay Outline för mitt Degree Project in English och lämnade in den med 2 timmars marginal. 

I tisdags hade jag massa ärenden i Sura, och sen blev det en lunch hemma hos föräldrarna innan jag åkte tillbaka till Västerås och besiktade bilen, och efter det hann jag förbi Sara en sväng. Denhär veckan hade vi bara skola på onsdagen, så himla nice! På förmiddagen satt vi i basgruppen och på eftermiddagen hade vi ett work-in-progress seminarium med vårt Degree Project. Och jag jobbar bara en dag också, egentligen är det min lediga helg, men tog ett extrapass på lördag. Jag gillar ändå att jobba lördagar, konstigt nog, men det är helt okej och dagen är bra upplagd. 

Igår kom Sofia hit och även vi käkade frukostbuffé på IKEA. Sen åkte vi till Skultuna och kollade runt lite i fabriksbutikerna, jag köpte faktiskt bara en liten skål. Sen åkte vi tillbaka till Västerås och åkte runt till lite olika butiker och vi hann även med en fika innan vi åkte hem till mig och käkade middag. Sen åkte hon hem vid 18:30 och kl. 20 så gick ju jag och Andreas på "Coriolanus" på Elektrabiografen i Culturen.

"Coriolanus" sändes ju alltså live direkt från Donmar Warehouse med National Theatre Live. Den var jättebra, verkligen! Jag blev superimponerad av alla skådisar, att de levererade dedär långa Shakespeare-monologerna med sån inlevelse, så häftigt. Scenen var rätt liten, så det var otroligt hur mycket de kunde göra med den ytan och få allting att verka så levande. Skådisarna var på scenen nästan hela tiden, när de inte hade en scen så satt de på stolar i bakgrunden, det var faktiskt coolt. Det var bra filmat också, på den lilla ytan, man såg typ aldrig kamerapersonerna eller publiken. Det var textat på engelska också, det var bra eftersom det var så gammaldags språk, men jag försökte att kolla så lite som möjligt på texten för man missar ju faktiskt så mycket om man kollar på texten. Jag är ju inte så insatt i teater, men denhär uppsättningen av pjäsen, regisserad av Josie Rourke, har fått jättebra kritik och jag kan inte annat än att hålla med.

#1 - - Clara:

Så mycket fint!

Svar: tack! :)
Sofie Lindberg

#2 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Godmorgon! Mycket fint handlat jag gillar också Ikea. har inte ätit frukost där bara lunch kan vara något att prova på :)
har haft en lång bloggpaus men nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen. har du tänkt att göra någon resa till sommaren igen för att arbeta med kattdjur? Jag sa till dig att jag skulle vilja arbeta med djur så nu har jag ordnat en praktikplats på ridskolan här hemma så underbart det ska bli :) Ha en toppen söndag många kramar Carina

Svar: Hej! Frukosten är jättebra för det priset, men det är inte alla IKEA som har frukost, så kolla upp det innan isåfall :)
Jag funderar starkt på att åka tillbaka till Cheetah Experience i höst, typ i september!
Åh, va roligt!!! Hoppas det går bra. Det kommer nog bli jättekul :) Kram
Sofie Lindberg

#3 - - giulia:

Vad fina bilder! Vart har du köpt risbollarna??

Svar: tack :) på rusta faktiskt. men de riktiga Iris-light finns bl.a på Mique i Stockholm :) det är inte riktigt risbollar, det är typ som en plastkula i, med trådar kring
Sofie Lindberg

#4 - - giulia:

Tack försvaret. Jag var på rusta och de hade inte dom dom :(

Svar: nähe!? va synd :( du får fortsätta leta :)
Sofie Lindberg