Paris

Idag bokade jag och Andreas en resa till Paris! 4 nätter blir det, i slutet av april. Det kommer nog bli jättebra, jag ser verkligen fram emot det. Ingen av oss har varit där förut, så det är ju spännande. Jag får organisera upp det lite genom att plugga in kartan och skriva en lista på saker vi vill se och göra, haha. Det verkar finnas hur många tunnelbanestationer som helst iallafall, så det är ju ett stort plus! 
#1 - - Clara:

Så jättekul att åka till Paris till våren!

#2 - - sofia:

Vad kul! Paris är en av mina favoritstäder. Glöm för allt i världen inte bort Versailles, det kommer ta en hel dag, men det är det absolut bästa du kommer kunna göra i Paris. ;)

Svar: Hur kom ni dit nu igen? Gick de typ bussar? :)
Sofie Lindberg

#3 - - sofia:

Det går tåg från vissa metrostationer. Googla lite så kommer du få upp exakt hur du tar dig dit. :) Man åker tåg i kanske 20 minuter och hoppar av på stationen som heter Versailles och så är det gång avstånd till slottet där. :)

Svar: aha! ja jag får undersöka de :) då låter de inte alltför krångligt
Sofie Lindberg

#4 - - Anna-Karin:

Det bästa är att på typ alla museum osv (däribland Versailles) i Paris kommer du in gratis om du är under 25 år och europé :) Så vi råkade missuppfatta pilarna och gick in 2 gånger haha Och angående metro/tåg är det inte så rörigt, få tag på en karta bara. Håller på att tänka ut lite restauranger (dock besökte vi samma 3 gånger, inte dyrt heller) ska ge dig namnet, den ligger ett stenkast ifrån Notre Dame och är inte alls sån tråkig "turiskstråksmat"! Tips är att om ni vill upp i eiffeltornet tror jag det är bättre att förboka biljetter, vi stod i kö över en timme (sen blev jag ändå inte superimpad väl uppe) :)

Svar: Ja, vi hade tänkt att åka till Versailles såklart! Haha, åh då kommer iaf jag in gratis ;) Nej, metron är säkert jättebra, verkligen bra med så många stationer! Ja, tack, alla tips mottages gärna! :) Har kollat ut Jardin du Luxenbourg som verkar va hur fint som helst, va ni där? :)
Sofie Lindberg

#5 - - Liborius:

Åh vad underbart:D Varit i Paris 2 gånger och vill gärna dit snart igen:)