Dan före dan före dopparedan

Nu är det verkligen snart julafton, och snö har det kommit också. Jag gillar snön och det är fint och mysigt och alltdetdär, men det blir slask alldeles för fort, och det är ju himla opraktiskt med snö när man ska köra bil o.s.v. Men lite snö är alltid trevligt till jul. 
 
I lördags åkte jag och Andreas till Stockholm för vår årliga Stockholms-tur, eller ja, vi brukar väl åka till Stockholm någon gång på sommaren, men vi åker alltid dit innan jul varje år. Vi var där under dagen och strosade runt och shoppade lite, och sen åkte vi hem mot kvällen och käkade på Grekiska Kolgrillsbaren. Vi insåg att vi inte hade käkat där sen de gjort om, så vi var ju tvugna att åka dit. Det var gott i vanlig ordning, dock orkade vi inte någon efterrätt.
 
Igår blev det en snabbsväng på Erikslund och på kvällen kom Ida hit. Idag är jag ledig, men jobbade 9 dagar i rad innan helgen. Jag tycker ändå att det är kul att jobba såhär innan jul, det är stressigt såklart, men ändå mycket liv och rörelse. Sen jobbar jag imorgon och på julafton, men vi stänger kl. 13 på julafton så det är ingen fara, det är ganska mysigt att jobba på julafton och jag anmälde mig ändå frivilligt.