Sherlock Filming Locations

Sofia var ju så snäll och tog alla foton på mig när jag drog med henne till massa Sherlock-inspelningsplatser i London. Förutom att jag älskar Sherlock-serien (av Steven Moffat och Mark Gatiss, med Benedict Cumberbatch och Martin Freeman) så älskar jag ju även foton och olika foto-idéer, så tyckte det var lite kul att ta bilder från där de spelat in. De är inte beskurna exakt likadant som i serien, och det är ju inte meningen heller då man ska se att det inte är samma bild. Nedan är en pressbild från när de filmade avsnitt 2 i första säsongen. Resten slänger jag upp här i bloggen efter Paris.

Har kollat på iPhone's väderprognos för Paris och det ser ju inte så bra ut. Det ska tydligen regna de 3 första dagarna, så himla tråkigt. Regn förstör så mycket! Kyla är en annan sak, visst det är jobbigt och otrevligt när det är kallt, men regn sabbar ju upplevelsen, bilderna, kameran, kläderna, håret... Det blir även svårare att ta upp telefonen och kolla saker osv. Det som också är drygt är packningen, man vill ju inte ha massa extra kläder med sig om det nu inte skulle regna. Men samtidigt vill man ju inte stå där i en tunn klänning om det är värsta ovädret. Suck. Jaja, nu ska vi inte haka upp oss på det, prognosen kan ju ändras, right!? 

#1 - - sofia:

Skaffa regnponchos! Man ser super ful ut. Men det går att gömma typ allt under dem, man behöver inget paraply som tar upp en hel hand, om man har en genomskinlig kan man kolla telefonen/kameran under den. Skit bra, men fult!
Fast jag håller tummarna att det inte regnar.

Svar: Jag har en! Har aldrig behövt använda den och hoppas de förblir så haha ;) Men den är inte genomskinlig, de va ju smart o ha en genomskinlig... Tror inte jag får på Andreas en.
Sofie Lindberg

#2 - - sofia:

Men då får ju Andreas skylla sig själv helt enkelt. ;) han är ju en vuxen människa. Men genomskinliga är helt klart det bästa. Det jobbigaste är bara att det går ändå inte att hålla skorna torra. :/

Svar: haha ja precis ;)ja förstår de nu att genomskinliga är bäst. köpte den inför Namibia (2012) för den låg i en sån bra, platt, liten förpackning. sen tog jag upp och prövade den och nu ligger den inte lika bra i förpackningen längre, haha :P
Sofie Lindberg