Sista kvällen

Jaha, sista kvällen innan avfärd nu då...! Håller på för fullt med packningen, och det går inte direkt gick som jag tänkte mig. Den stora väskan får väga 23 kg, och vid första vägningen härhemma så vägde den 29,5 kg. Och då hade jag ändå redan plockat bort sovsäcken, några tjocktröjor, 2 par skor, schampoo och lite sånt. Sen plockade jag bort ännu mera, och nu väger väskan 26 kg... Så himla drygt, för jag har lite andra grejer som ska ner och det är ungefär 2,5 kg. Så måste alltså försöka få bort 5,5 kg! Fattar inte... 

Annars så började dagen med en sväng till Erikslund, blev en 3-rätters på IKEA till lunch också. Lite svenskt sådär innan jag åker, haha. Sen har jag i princip hållt på med packningen och fixat lite annat. Nu är det inte långt kvar! Planet lyfter 19:30 imorgon från Arlanda, så vi åker väl ifrån Västerås på eftermiddagen nån gång. 
#1 - - ullie:

ja det vill mina me fast vi bor i lägenhet :)

ha en jätte mysig resa då nu kram

Svar: tack så mycket! :)
Sofie Lindberg

#2 - - Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska:

Håller tummarna för att flygningen går bra trots allt ) Ha det underbart!

Svar: Tack! :)
Sofie Lindberg

#3 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Ojojoj! Vad spännande! Jag hoppas att du kommer att blogga i Syd Afrika :) Så intressant att få höra om dina upplevelser och allt spännande och roligt du kommer att få vara med om.
Ja, här kommer en fråga till: Hur kom du i kontakt med detta och hur fick du denna fantastiska chansen att få åka ner till Syd Afrika. Jag skulle själv vilja arbeta med djur! Ha nu en jättehärlig resa!!! :) Många kramar Carina

Svar: ja, det ska bli jättespännande! absolut, ska blogga i sydafrika. varje dag hade jag tänkt, men det kanske inte kommer va världens bästa internet, men ska försöka i alla fall!förra året gjorde jag en liknande grej i Namibia, så jag kände att jag ville göra en till sånhär resa. det är bara att googla på typ "volunteer with animals in africa". det finns jättejättemånga olika ställen man kan åka till. det står på varje ställes hemsida hur man gör för att komma i kontakt med dem. en del går man genom en organisation, och en del har man direkt kontakt med dem man ska till. förra året bokade jag genom en organisation, men i år har jag haft direktkontakt med centret jag ska till :)
jag tror verkligen du skulle gilla det! du kanske kan kolla upp vad det finns för möjligheter? finns kanske något liknande även i Sverige, fast inte med lika "exotiska" djur då kanske ;) Kram!
Sofie Lindberg

#4 - - Amanda:

Vart ska du åka? :)

Svar: till sydafrika, i en månad för att volontärarbeta med stora kattdjur :)
Sofie Lindberg

#5 - - Sara Ekman:

Packa är inte alltid lätt!! :)

Svar: nej, verkligen inte... ^^
Sofie Lindberg

#6 - - Victoria:

Så spännande det låter :)
Får nog ta & följa din resa :)

Svar: Ja det ska bli jättespännande! Kommer bilder snart ;) vore jättekul om du ville följa! :)
Sofie Lindberg

#7 - - Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Hoppas du fick ordning på packningen! :)

Svar: Lite övervikt blev det, men gick väl bra tillslut ;)
Sofie Lindberg

#8 - - Victoria:

Följer dig :)
Följde en annan tjej som var iväg & skötte om Tigrar & Lejon. Ser att jag har en drös med inlägg på bloglovin att läsa, men vi renoverar köket så får bli en dag när det är klart & det regnar ute ;)

Svar: Va kul!! :) det kommer bilder snart ;) imorgon hoppas jag! Hoppas de går bra med köket :)
Sofie Lindberg