Cheetah Experience

Jag har beslutat mig för att inte åka till Cheetah Reintroduction längre. Istället ska jag åka till Cheetah Experience! Det är ett stort center som fokuserar på kattdjur, och speciellt geparder. Det ligger också i Sydafrika, precis i utkanten av Bloemfontein (den juridiska huvudstaden). Jag tyckte att det verkade mycket bättre då de har flera olika sorters kattdjur, och allt jag läst om stället verkar bra. Det tråkiga är såklart att jag inte får åka på safarin i Krüger Parken samt att Rebecca fortfarande ska åka till Cheetah Reintroduction.

De olika djurarter som finns på Cheetah Experience är följande: geparder, lejon, leoparder, servaler, ökenlos, vargar samt surikater. Jag ska skriva mer detaljerat om de olika arterna i ett senare inlägg! Det verkar vara en väldigt familjär stämning på centret. Grundaren och ägaren är en kvinna vid namn Riana Van Nieuwenhuizen, hon bor mitt på gården och har geparder som husdjur typ. Jag vet att det inte är bra att tämja vilda djur, men djuren på centret är där av en anleding - att de inte skulle klarat sig ute i det vilda. De får nu en andra chans i livet.

Klicka på loggan här nedanför om du vill läsa mer om centret!

#1 - - Anna:

Åååh, jag såg att de hade en svart leopard! De är ju såååååå fina!!

Svar: jaaa, jag vet :D
Sofie Lindberg

#2 - - sofia:

Vad kul! :)

#3 - - Angelica:

Åh vilken upplevelse! Jag skulle verkligen nångång i livet vilja åka till liknande ställe och jobba. Vildkatter är något av det finaste jag vet :)