Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Häromdagen köpte jag ett nytt objektiv! Det blev ett macro-objektiv, för det hade jag ju inte. Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM heter det.

Tänkte slänga in ett varningens ord när ni köper kameror/objektiv/annan elektronisk utrustning. Om ni inte redan märkt det så är priset oftast lägre på hemsidan än i butiken. Men om man säger till i butiken så får man det för priset som står på hemsidan. Det har iallafall hänt mig två gånger nu. Första gången var i höstas när jag köpte min nya kompaktkamera på Siba, en Canon PowerShot SX260 HS. Kommer inte ihåg vilka priser det rörde sig om, men den var några hundringar dyrare i butiken. Som tur var hade jag ju kollat upp det på hemsidan först och fick den för det billiga priset.

Sen nu häromdagen, på Elgigantens hemsida så står det att objektivet ska kosta 3680:- men i butiken kostade det 4490:-, ganska stor skillnad alltså! Jag sa till om det och han verka inte ens förvånad utan sa bara att "absolut, du får den för det priset som står på nätet!" Så det är säkert nåt de kör med hela tiden. Blev dock ändå "lurad" då jag köpte ett 52mm Hoya-filter för butikspriset, för jag såg inte att även det var billigare på nätet...

Lustigt att Elgigantens slogan är "Det är dumt att betala för mycket".

Hursomhelst, objektivet verkar bra men jag har inte hunnit testa det så mycket ännu.

 
#1 - - Anna:

Åh, det är alltid kul med ett nytt objektiv. Hoppas det är bra! :)

#2 - - Katja:

Men usch vad dåligt, snacka om att lura folk! Tack för tipset iaf!

Svar: ja, jag vet! så de gäller att ha koll ;)
Sofie Lindberg

#3 - - simone:

fina bilder

#4 - - Rebecca:

skulle också vilja köpa ett nytt objektiv :)