Harnas Wildlife Foundation Video Part 2

Harnas Wildlife Foundation, Namibia, Africa. 6-29 June 2012. © Sofie Lindberg

Här kommer andra delen från min resa till Namibia. Enjoy! Idag saknar jag alla djuren extra mycket och längtar lite extra mycket tills jag får gosa med geparder igen, men snart så!

Ska tilläggas att Fatty (öronräven som försöker gräva under ett stängsel) gick omrking helt fritt inne på hela gården och dendär grinden hade stängts precis, och där brukade han gå, men det fanns en annan väg runt. Geparderna och ökenlona i slutet var sådär stissiga och spända för att de väntade på mat. De har jättestora inhägnader och lever inte alls sådär tätt inpå varandra. De vet när det är matdags och då kommer alla till stängslet.

#1 - - Andrea:

Wow :) hur blir man voltnär där?

Svar: man får gå genom en organisation som heter GoXplore. så man kontaktar dem och bokar och så hjälper de en vidare :) http://www.goxplore.se/country-program.cfm?country=Namibia
Sofie Lindberg

#2 - - Joanna D. Hansson:

Gud så häftigt!! Jag vill också!

#3 - - Therese:

Oh nu blev jag lite avis på ditt äventyr på Harnas Wildlife Foundation i Namibia. Djur är det bästa som finns liksom! :D

Åkte du dit på semester?
Kram

Svar: ja det va verkligen helt underbart i namibia! nåt du borde göra om du får chansen :) nej jag åkte dit och volontärarbetade, så man betalar en summa (och flyg också då) och så får man komma dit och arbeta med deras djur :) http://www.goxplore.se/country-program.cfm?country=Namibia
Sofie Lindberg

#4 - - Lotta:

Sv: Tack så mycket :) och det förstår jag verkligen! Guud så häftigt! Men kostar det att åka iväg sådär då eller hur gör man med sånt?? :)

Svar: Jaa det kostar. Där jag var kostar det 18 990:- för 3 veckor, och sen måste du köpa flygbiljett och det kostade 12 500:- tur och retur. sen kommer ju försäkring och massa olika vaccinationer på det. men det är värt det för att få uppleva allt dedär! :)
Sofie Lindberg

#5 - - Therese:

Ohja ska absolut bli mysigt med en valp, får hoppas bara att katten accepterar honom med :3

Ja jag blev bara kär i själva tanken om att åka dit när jag såg din videoinspelning hehe ^^
Aha okej låter ju roligt med volontär med :D
Ohja, ska nog göra det längre fram i tiden iallafall. Finns mycket man vill hinna med! Inte lust att berätta lite om vad man gör under dagarna där förutom arbetar med djuren? Roligare att höra från någon som redan gjort det :) Tack för länken.

#6 - - ida munther:

sv; tack så jättemycket för tipsen :) dem uppskattas verkligen! jag har bara standardobjektiv än så länge, det som följer med kameran, ännu en gång tack :)

#7 - - Mira:

Sv: Tack! :D

- Älskar ditt citat i headern! Så jäkla klockrent :)

#8 - - Merve:

Va kul med vildadjur <3
Har alltid drömt om att nån dag jobba med dom:)!

#9 - - Melissa:

Men åh vad härligt! :D

#10 - - Lotta:

Sv: Ojda.. jag kan förstå att det är värt det om man har dom pengarna men för mig som pluggar skulle det vara omöjligt att åka iväg sådär, både för att jag missar tid men också för att det kostar så mycket :/

Svar: jaa, det är en del pengar :/ jag pluggar också, men man får spara och så :) jag åkte på sommaren då det var sommarlov, och nu i sommar har jag ju också lov från skolan :)
Sofie Lindberg

#11 - - basebollivet.blogg.se:

Alltså jag skulle kunna sitta och titta på detta hela dagen. Så himla underbart och coolt. Jag är en av dem som har Animal Planet eller Discovery Channel igång under dagarna haha.

Svar: haha ;) ja men visst är det härligt med djur!
Sofie Lindberg

#12 - - Nelly:

Åter igen en härlig video! :)

#13 - - J O Y ▲:

Åh vad häftigt!

#14 - - Elsa:

Sv: Tack så mycket!

Oj så underbart härlig video, och härliga djur! :)