Flygtider

Nu har jag fått mitt lösenord till Check my Trip, så jag har vart inne och kikat på mina flygtider. Jag åker med British Airways och det är två byten, så alltså tre olika flygplan. Jippie... Men det hade kunnat varit värre, antar jag! Hela ditresan verkar ta 19h30min. Plus transporten till Arlanda och från Windhoek till Harnas Wildlife Foundation, gården där jag ska vara. Det är ju en övernattning i Windhoek innan man blir upphämtad och skjutsad till gården. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men bra antar jag eftersom att den resan är 25 mil. Men som tur är har de satsat på raka vägar i Namibia så det är tydligen bara 4 kurvor!


Jag åker onsdagen den 6 juni och flygtiderna till Namibia ser ut såhär:

Avgång 18:35 Arlanda, Stockholm, Sverige
Ankomst 20:10 Heathrow, London, Storbritannien

Avgång 21:20 Heathrow, London, Storbritannien
Ankomst 9:05 O.R. Tambo, Johannesburg, Sydafrika

Avgång 12:00 O.R. Tambo, Johannesburg, Sydafrika
Ankomst 13:00 Hosea Kutako, Windhoek, Namibia


Jag lämnar alltså Sverige kl. 18:35 onsdagen den 6 juni, och kommer till Namibias huvudstad Windhoek kl. 13:00 torsdagen den 7 juni. Som ni ser så är det en mellanlandning i Johannesburg, som ligger en aning mer söderut än Windhoek, och mera åt öst. Så det blir alltså en omväg! Ogillas. Plus att man måste vänta 3 timmar i Johannesburg också.


Jag åker hem torsdagen den 28 juni och hemresan, som tar nästan 23h, ser ut enligt följande:

Avgång 15:10 Hosea Kutako, Windhoek, Namibia
Ankomst 17:55 O.R. Tambo, Johannesburg, Sydafrika

Avgång 20:45 O.R. Tambo, Johannesburg, Sydafrika
Ankomst 6:45 Heathrow, London, Storbritannien

Avgång 11:30 Heathrow, London, Storbritannien
Ankomst 15:00 Arlanda, Stockholm, Sverige


Jag lämnar alltså Windhoek kl. 15:10 torsdagen den 28 juni, och kommer till Arlanda ett dygn senare. Det är längre tid mellan bytena på hemresan. Men tiden på flygplanen är ungefär densamma, och en enkel resa innebär ca 15h uppe i luften, så det blir sammanlagt ca 30h flygning för mig. Jag kommer att vara helt körd! Som ni ser så borde det vara den lokala tiden som angetts också, annars blir det ju jättekonstigt.

Något som är bra är att det inte är så stor tidsskillnad i Namibia jämfört med här. Nu är klockan en timme mer i Namibia, alltså en timme senare. Men jag vet inte hur det blir när vi får sommartid här.

Nu längtar jag jättemycket tills jag ska åka!
#1 - - sofia:

Vad kul emd flygtider! Det är de lokalatiderna som anges, det är det alltid med flyg. :)

#2 - - Sofie:

Ja de är bra att man får se dem innan. Men jag längtar verkligen inte till flygningen :P Aa jag förstod de, annars skulle ju liksom Sthlm-London ta 1h30min och London-Sthlm ta 3h30min :P För det stod "Duration" på Check my Trip också, alltså hur lång tid varje flyg skulle ta och då va de lika :) Men ändå konstigt att det skiljer 2 timmar mellan dit och hem, då borde de bli nå tidzonbyte under tiden?

#3 - - Anna-Karin:

Vad kul det ska bli att följa bloggen sen :) Ser fram emot när jag kommer hem i sommar och få höra om det också!