24 mars

Igår kollade jag på en dokumentär om geparder, fy va söta de är! Jag längtar så mycket efter att träffa geparder, och alla andra djur, på riktigt!

Jag mejlade min kontaktperson på Work&Travel häromdagen och frågade hur det blir med övernattningar utomhus. Det kommer ju ändå vara "vinter" därnere när jag kommer dit. Det innebär svensk sommar typ, så det är ju alldeles lagom klimat! Det skulle ju bara va jobbigt om det verkligen va stekhett när man ska jobba. Men nätterna kan ju bli ganska kalla, så därför funderade jag på om man ändå fick sova ute med djuren. Det visade sig att man gjorde det även på "vintern", så det kommer verkligen att bli en upplevelse. Ska ju ta med mig sovsäck (hur det nu ska få plats), men det gäller väl att ha med varma kläder också, antar jag. Typ mössa, vantar och fleecetröja? Känns konstigt att ha det i Afrika, men det står på hemsidan att det kan bli minusgrader på nätterna, så.

Jag hoppas bara att internet känner för att samarbeta när jag är där. Tydligen kan det vara helt nere vissa dagar. Men jag planerar att skriva varje dag i Word och sen lägga in här på bloggen allteftersom, förhoppningsvis varje dag. Det är iallafall kul att ha sparat vad man gjorde varje enskild dag. Hoppas bara att jag har tid, men det får jag helt enkelt ta mig. Sen ska jag ju ta massa bilder också såklart! Jag tar nog med mig både systemkameran och kompaktkameran, det kan ju bli lite osmidigt att släpa runt på systemkameran hela tiden antar jag. Men kompaktkameran får ju plats i fickan.