London, dag 5, 17 juli 2012

Vi checkade ut från hotellet vid 8:40, och tog sedan våra väskor och promenerade till Liverpool Street Station. Det tog ca 15 minuter, så vi var framme strax innan 9. Stansted Express går från Liverpool Street typ varje kvart, så vi hann med det som gick 9:15.

 

Det kändes så himla tråkigt att sätta sig på tåget mot Stansted Airport, dessa 4 dagar har gått alldeles för fort. Men så är det väl nästan alltid när man åker hem. I alla fall, tåget tog ca 45 minuter, så vi var framme på Stansted Airport runt 10. Gaten stängde 11:20, och planet lyfte 11:50. Så det blev för första gången i mitt liv en väldigt bra timing. Vi hann checka in vår resväska och även gå och käka lunch. Men det blev lite problem i security-checken med mitt handbagage. Jag hade ju så jäkla mycket grejer där i, för att allt inte fick plats i resväskan. Hade bl.a. sladdar, laddare, kameror och sådant, och det gör tydligen så att det blir svårt att se vad som finns däri. Så killen i securityn packade upp hela väskan, och det var helt otroligt hur mycket saker som fick plats där! Helt galet vad mycket grejer jag tydligen hade. Vi hann i alla fall till gaten i bra tid och behövde inte alls vänta länge. Annars brukar man ju alltid vara 100 år för tidig när man ska någonstans, eller i alla fall jag.

 

Flyget var som vanligt jobbigt, men var typ halvdäckad hela vägen. Det kändes dock som att det tog väldigt lång till att flyga, och innan landning så var det skumpigt hur länge som helst. Tillslut landade vi i alla fall i regniga Sverige, tråkigt. Vi tog en taxi hem, och så var vi helt plötsligt hemma i vardagen igen.

 

På ett sätt ska det bli lite skönt med vardag, har ju typ inte haft de på hur länge som helst. Man kan väl säga att det började veckan innan jag åkte till Harnas, då hetspluggade jag ju med dedär två hemtentorna. Sedan var jag ju borta i 3 veckor, och sedan hem och jobba i 2 veckor. Eftersom att Andreas var på festival och mina föräldrar åkte till Turkiet under de 2 veckorna så var allt lite annorlunda ändå, och sedan åkte vi ju till London. Men nu har jag landat.

 

Känns som att jag fått lite mersmak på resor nu, det finns många ställen jag vill besöka; Sydafrika, Kenya, Kina, Vietnam, Australien och USA ligger högst upp på listan. Vill dock inte göra några backpackingresor, måste ha en välplanerad resa. Antingen som Harnas – att åka som volontär med djur, det skulle vara helt underbart igen. Eller att man åker runt lite i typ USA, men ändå har bokat alla hotell och sådär, eller ja, antar att det blir lite som backpacking. Det jag menar är att jag inte bara vill åka någonstans och ta det som det kommer, måste ha koll, haha.