Cheetah Reintroduction

Jag vet att jag är sämst på att uppdatera bloggen, men det händer inte så mycket intressant. Jag fyllde 22 den 16 augusti, jag börjar känna mig gammal... Annars har jag jobbat hela sommaren. Har hunnit med att besöka 2 djurparker; Parken Zoo i Eskilstuna och Kolmården utanför Norrköping. Sen har jag ju varit på Åsby, Vallby och Kungsbyn och myst med djuren där också. Jag vill jättegärna besöka Nordens Ark i Hunnebostrand, synd att det är så himla långt dit bara! Ungefär 40 mil är det, så det är kanske inte så jättekul att åka fram och tillbaka över en dag, så då krävs det planering... Jag brukar ju jobba minst 1 dag varje helg, så jag får väl se...
 
Men en kul sak har jag gjort iallafall; jag har intresseanmält mig på ett gepardprojekt i Sydafrika! Man gjorde det via deras hemsida, och så fick man fylla i vilken period man vill komma dit, hur länge man vill vara där och sedan berätta lite om sig själv. Typ vem man är, vilka resor man gjort och om man har några nyttiga erfarenheter med djur, varför man vill komma dit o.s.v. Det betyder inte att man får platsen eller att jag 100% säkert ska åka, men gjorde det lite på "kul" och för säkerhetsskull. För jag vill jättegärna åka dit verkligen. Får bara se hur det funkar med skola, jobb och semester och så.
 
Jag känner att jag vill göra en liknande resa som Namibia igen. Då geparder var mitt favoritdjur på Harnas (no offence, Fatty, I really love you!) så känner jag verkligen att jag vill jobba mer med dem.
 
Men iallafall, på gepardprojektet i Sydafrika så är det vanligtvis mellan 2-6 volontärer, och ett maxantal på 8. Så det är kanske lite svårt att få en plats, men det känns som att jag är ute i god tid, men man vet ju aldrig. På andra sidor har jag sett att det stått att det vart fullbokat i flera månader framöver. Jag planerar alltså att åka 4 veckor sommaren 2013. Jag vill också gärna åka tillsammans med Rebecca från USA som jag delade stuga med, det vore så coolt att göra något tillsammans igen!
 
Men som sagt; ingenting är såklart helt säkert alls, det är bara som jag känner och önskar nu! Vet ju aldrig hur det blir, men det vore verkligen ett äventyr som jag hoppas att jag får uppleva.
#1 - - Katja:

Jag vill åka till Nordens Ark =)) Då är vi två som har körkort ;)